петък, 28 май 2021 г.

Харуспекс или да погледнеш (на)вътре


Етруска бронзова плочка, изобразяваща вътрешност (черен дроб) на животно с инструкции за гадаене от жреца харуспекс. Намерена в Пиачена (Италия :) 


Днес добър в работата си музикален редактор пусна в ефир "Древноримски гадател" на група "Атлас". Слушал съм я хиляди пъти, но днес по-отчетливо са вслушах в текста, който ме разряза като с жертвен нож. Написаното от големия поет Георги Константинов може да се помести на първа страница на утрешния вестник:

Жертвените гълъби разрязвах и се взирах в житени зърна... Всичко много точно ви предсказвах - морски бури, суши и война. Вашите провали в боевете, вашите победи в любовта, пътят на небесните комети, чашата с отрова и кръвта... Само сладката лъжа ви слисва. От кога живеете така? Ако някой някого здрависва, ножа мести в другата ръка.

Сутрешни тресавища нагазвах, страсти с мисли тровех отегчен, всичко много точно ви предсказвах, аз намразвах вас а вие мен... Уморих се вече - имам хрема, и съзирам варвари отвъд. Утре храмът няма да приема заради внезапната ми смърт. Само сладката лъжа ви слисва. От кога живеете така? Ако някой някого здрависва, мести ножа в другата ръка. 

От кога живете така...?

Няма коментари:

Публикуване на коментар